Med en kundetilfredshed på 70,8 indekspoint indtager Energi Fyn en førsteplads i EPSI Ratings analyse af kundetilfredsheden i den danske elsektor.
Vi er meget glade for og stolte over, at vi er det energiselskab, der har de mest tilfredse kunder. Det er helt essentielt for os, at kunderne er tilfredse med os, vores produkter og vores service.
En pålidelig elleverandør
Analysen viser, at Energi Fyn har de mest loyale kunder, og at kunderne i høj grad opfatter Energi Fyn som et pålideligt selskab. Energi Fyn er det selskab, som flest kunder også vil vælge i dag, hvis de skulle vælge elleverandør, og som flest kunder vil anbefale til venner og kollegaer.
- Det betyder meget for os, at kunderne har tillid til os og oplever os som pålidelige og troværdige. Den loyalitet, som kunderne viser os er utrolig vigtig, og den skal vi i høj grad værne om. Som andelsselskab ejet af 205.000 fynboer er det helt afgørende at vores kunder og andelshavere har tillid til os. Der er ikke forskel på den el, der kommer ud af stikkontakten, men der er i høj grad forskel på de selskaber, der leverer den, understreger Bent Agerholm.
Nemt at være kunde
Andelen af kunder, der oplever, at det er nemt at være kunde hos Energi Fyn, ligger også helt i top. En stor del af kunderne oplever, at de får den hjælp de har brug for og bliver opdateret med klar og relevant information.
Det er afgørende for os, at vores kunder og andelshavere er tilfredse med vores produkter og service, og vi tilbyder løsninger, der skaber værdi for vores kunder og andelshavere. Tilfredse kunder og andelshavere er bestemt ikke en selvfølge. Derfor har vi konstant fokus på at sikre alle kunder en god oplevelse, uanset hvor og hvordan de møder os.
En stærk miljøprofil er vigtig
Analysen viser, at en stærk miljøprofil er vigtig for kunderne. Også her skiller Energi Fyn sig ud, da en forholdsvis høj andel af Energi Fyns kunder opfatter Energi Fyn som en virksomhed med en stærk miljøprofil.
- Vi har gennem de seneste år haft stort fokus på at bidrage til udviklingen og den grønne og digitale omstilling både lokalt og nationalt. Vi har blandt andet opstillet og investeret i vindmøller og udrullet fibernet. Vi er glade for, at kunderne også oplever, at vi gør en forskel og tager ansvar for det samfund, som vi er en del af, slutter Bent Agerholm.
Om analysen
Undersøgelsen af kundetilfredsheden blandt elleverandører i Danmark er baseret på 1.000 interviews med danske privatkunder. Interviewene er gennemført i perioden 8. oktober til 6. november 2020 af DMA Research for EPSI Rating. Respondenterne i undersøgelsen er personer mellem 18 og 79 år.
Graf fra EPSI Rating Danmarks analyse af kundetilfredsheden i den danske el-branche:
Om Energi Fyn
Energi Fyn er ejet af 205.000 fynboer. Udover el sælger Energi Fyn også naturgas til både private forbrugere og virksomheder samt udruller fibernet til fynboerne. Derudover ejer Energi Fyn elforsyningsnettet på størstedelen af Fyn (Vores Elnet) samt 26 vindmøller, der bidrager til den grønne omstilling. Energi Fyn etablerer og driver desuden gadebelysning i flere fynske kommuner og håndterer afregning og kundeservice for flere forsyninger på Fyn.