<iframe src="/scm.html?id=GTM-58DL2QS" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden" title="gtm"></iframe>

Huskeliste før fibermontørens besøg

  • Har du ikke valgt produkter, skal du tage stilling og bestille dem, inden fibermontøren kommer.
    Se alle vores fiberprodukter her.
  • Har du valgt TV-produkter, skal du selv sørge for kabling mellem fiberboksen og din TV-boks. Til kabel-TV skal du bruge antennekabel, og til IP-TV skal du bruge netværkskabel (minimum cat 5E og HDMI kabel). Er du i tvivl om, hvilket kabel du skal bruge, hjælper vi dig gerne på telefon 70 13 19 00.
  • Har du valgt kabel-TV, så husk at finde manualen frem til dit TV, så du nemt kan indstille dit TV efter dine nye kanaler.
  • Har du valgt internet, skal du være opmærksom på, at Energi Fyn ikke leverer en ekstern router.  Ønsker du trådløst internet, har du mulighed for gratis at benytte vores Standard WiFi i fiberboksen, men du kan også leje Smart WiFi gennem Energi Fyn eller købe en router selv.
  • Husk at finde din WiFi kode frem. Den står enten på din ordrebekræftelse eller i bunden af din Smart WiFi enhed.
  • Har du valgt telefoni, skal din fastnettelefon være udstyret med et RJ11 stik. Hvis du vil have nummerflytning, beder vi dig kontakte vores kundecenter for fremsendelse af fuldmagt, så vi kan overflytte nummeret for dig. Husk at du ikke selv må opsige din telefon ved din nuværende udbyder.
  • Har du brug for hjælp til kabling og indvendig installation, kan du bestille udvidet montørhjælp hos vores kundecenter på telefon 70 13 19 00
  • Husk, at du selv skal opsige dit nuværende TV- og/eller internetabonnement, da dit nye abonnement hos os som udgangspunkt virker fra den dag, vi installerer fiberboksen.
    Du bør dog først opsige dit nuværende abonnement, når du er blevet oplyst om, hvilken dato din nye fiberboks bliver installeret. Du har mulighed for at udskyde tidspunktet for opstart af dine produkter, hvis du har et abonnement fra en anden udbyder, der skal opsiges forinden. Kontakt vores kundecenter på telefon 70 13 19 00. Bemærk, at montøren i det tilfælde ikke kan teste dine produkter i forbindelse med installationen.

Tip! Har du en mailkonto ved din nuværende udbyder, bør du allerede nu overveje at få oprettet en gratis mailkonto som alternativ. For eksempel Hotmail eller Gmail.

Er du i tvivl om noget af ovenstående, er du altid velkommen til at kontakte vores kundecenter på telefon 70 13 19 00. Vi hjælper dig gerne videre.