<iframe src="/scm.html?id=GTM-58DL2QS" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden" title="gtm"></iframe>
Easee Ladeboks Pris 1600Px

Er du dus med ladestanderen? Bliv helt køreklar

For nogle er det en helt ny – og kompleks – verden, der åbner sig, når de køber en elbil, og det kan vise sig at være en jungle at navigere i opladningsmuligheder, kørselsbehov, software og ikke mindst el-aftalen.

Det kører derudad for salget af elbiler, og det rejser helt naturligt spørgsmålet om opladning – noget som ikke alle tænker over som det første, når man beslutter at få en elbil. Lademarkedet er tilmed komplekst, og det store udvalg af leverandører giver ikke et nemmere overblik over, hvilken ladeaftale, der bedst passer til den enkeltes behov.

De behov har de hos energiselskabet Energi Fyn gjort meget ud af at kortlægge og tilbyde løsninger til – også behov, som elbilsejerne måske ikke vidste, de havde.

Det kommer bag på mange, at der kan opstå et behov for hjælp, når bilens teknik skal tale sammen med ladeboksens software – enten derhjemme eller når man er på farten.

Det er vigtigt for os, at vores kunder føler sig trygge. Derfor lancerer vi nu udvidet dansk døgnsupport til vores ladeløsning, så man som kunde hos os kan ringe dag og nat og få kompetent og tryg rådgivning. Også en lørdag aften klokken 23:17, hvor bilen ikke vil lade.

Finn Andersen, kommerciel direktør, Energi Fyn

96% af elbilsejerne tilhører én af to grupper

Ifølge Finn Andersen viser Energi Fyns undersøgelse, at man kan dele elbilsejerne op i to grupper. 67% er meget teknisk interesserede og bruger gerne tid på selv at få teknikken til at fungere. Imidlertid er der 29%, som har brug for ekstra hjælp til at blive godt kørende.

Sat på spidsen så har du dem, der er født digitalt nysgerrige med et naturligt flair for tekniske løsninger, og på den anden side har du dem, der ikke finder softwaren helt så intuitiv at bruge, eller som ikke har lyst til at bruge tid på at sætte sig ind i smarte indstillinger.

Men et fællestræk er, at nye kunder ikke spørger ind til supportmuligheder, for man overvejer ikke, at det kan blive nødvendigt. Det viser sig dog, at man på tværs af de to grupper pludselig kan få brug for ekstra laderådgivning, fordi der er mere teknik at forholde sig til, når man kører på el end på benzin. Og det er her vores rådgivning og udvidede support er en stor hjælp.

Finn Andersen, kommerciel direktør, Energi Fyn

Ladeboksen bliver købt på bagkant

Det er dog ikke kun det mulige supportbehov, som kan komme bag på elbilsejerne. Ifølge Energi Fyns ladeteam er der flere, der tager stilling til opladning på bagkant – og nogle endda først, når bilen er leveret.

Men ifølge Finn Andersen kan det give rigtig god mening at sætte sig grundigt ind i lademulighederne.

En ting er at ende med at have ekstra brug for hjælp, når bilen er leveret, og ladeboksens software måske driller. Noget andet er besparelsespotentialet i at kende sit kørsels- og forbrugsmønster. Der kan være mange penge at hente ved at købe sin ladeløsning hos sin el-udbyder. Vi tilbyder for eksempel fuld refusion af elafgiften, hvis man er elkunde hos os. Og det kan betyde meget for elregningen.

Finn Andersen, kommerciel direktør, Energi Fyn

Tal fra tidligere undersøgelser i 2022 viser, at 6 ud af 10 personer udelukkende lader derhjemme, og at 86% af danskerne kører under 100 km om dagen. Ifølge Finn Andersen er det stadig aktuelt i dag.

For mange vil behovet for at lade andre steder end på hjemmeadressen måske ikke være særlig stort i dagligdagen. Alt det er vigtige overvejelser at gøre sig, og man er selvfølgelig altid velkommen at ringe til os og få vejledning, hvis det er svært at få overblik over el-aftaler og lademuligheder.

Finn Andersen, kommerciel direktør, Energi Fyn

Om Energi Fyns 24/7-support
Energi Fyn har et dedikeret team til at yde rådgivning om ladestandere, og udvider nu med døgnsupport til deres kunder.

 Helt konkret vil man kunne vælge mellem to supportmuligheder, når man vælger sin ladeboks: Standard, der uden beregning er inkluderet i alle ladeløsninger, og Standard+, som er et udvidet tilkøb for at sikre en ekstra tryg opstart som ladekunde. Ved begge supportløsninger har man inkluderet 24/7-support blandt en lang række af andre services. Se dem her

Seneste nyt

Alle Taler Om Det Fibernet 850X600
Presse

Hver 3. dansker har planer om at se EM i fodbold

Vores analyse af danskerne internetforbrug viser, at mere end hver tredje dansker har planer om at se med, når EM ruller over skærmen. Og hele 39 procent regner med, at de skal se OL på TV.
Læs presse­meddelelsen
EF Sommer2024 Topbillede 2500X700px V1
Presse

80 procent af danskerne interesserer sig for elpriserne

Ny analyse fra Energi Fyn og A&B Analyse viser, at danskerne fortsat er interesserede i at tale om energi. Her små to år efter energikrisen interesserer hele 80 procent af de adspurgte sig fortsat for elprisen, og 57 procent tænker på at spare på strømmen hver dag.
Læs presse­meddelelsen
App Elpris 850X600
Nyhed

Vi har opdateret vores app

Vi har opdaterer vores app. Den har fået en helt ny navigation, så du nemmere kan finde rundt i appen. Og så er det blevet lettere for dig at se din elpris det kommende døgn.
Læs nyheden
Zaptec 2022 2 1600Px (1)
Presse

Hvor skal du lade elbilen?

68% af danskerne vil kunne lade bilen op i indkørslen. Men hvad gør du egentlig, hvis du ikke kan få en ladeboks derhjemme?
Læs presse­meddelelsen
Energifyn Kvind Og Barn I Hule I Stuen 2020
Presse

Kom til fiberfest i Bogense

Den 4. juni fra kl. 14-19 inviterer Energi Fyn til fynsk fiberfest i Bogense Hallerne. Dagen byder på foredrag med Sara Lygum og masser af viden om mulighederne med fibernet.
Læs presse­meddelelsen
Opladningpåfarten 850X600
Klumme

Er kør-selv-ferien i fare, hvis du skifter til en elbil?

Ferien nærmer sig, og du mærker sveden pible frem på panden, for du har lovet familien, at turen går til Italien i jeres elbil. Men hvad gør du lige med opladninger, ladeapps og kø ved ladestanderne? Læs Maria Liv Varnilds klumme og bliv helt køre klar.
Læs klummen
4AT2044 1600Px
Nyhed

Test af opladning på arbejdspladsen: Den første måned som elbilejer

Hver dag hjælper hun virksomheder med at etablere ladestandere. Noget, der mere og mere bliver anset som et medarbejdergode for virksomhedernes ansatte. Derfor satte Katja Jepsen som ny elbilejer sig for at teste, om hun er dækket ind ved at lade elbilen på arbejdet.
Læs nyheden