Medarbejderne i vores Kundecenter gør hver dag en kæmpe indsats for at hjælpe så mange kunder som muligt.
Men det er vanskeligt.
Antallet af telefonopkald til vores kundecenter er tredoblet i oktober måned sammenlignet med oktober sidste år og antallet af henvendelser på mail er tæt på femdoblet. Dertil kommer de mange kunder, der hver dag henvender sig personligt i vores kundecenter eller kontakter os via fx sociale medier.
Det er et billede, der går igen hos landets øvrige energiselskaber, og det betyder desværre, at vi har meget svært ved at besvare alle henvendelser. Det beklager vi meget.
Kunder, som er i stand til at benytte sig af vores selvbetjening og digitale kanaler, kan med fordel orientere sig der, inden de ringer eller skriver.
Her er det fx muligt både at melde flytning, skifte produkt og ændre afregningsform online. Desuden findes der et stort antal FAQ'er, hvor man kan få svar på mange spørgsmål og mange gode råd til at skære ned på ens forbrug.
Find svar på dit spørgsmål her
Hvad er en acontoregning?
Et af de spørgsmål, som mange elkunder stiller lige nu, omhandler den acontoafregning, som langt de fleste energiselskaber benytter.
En acontoregning dækker dit forventede forbrug i kWh i den periode, som regningen gælder for - typisk et kvartal. Dit forventede forbrug fastsættes som udgangspunkt ud fra dit forbrug sidste år, delt i fire lige store rater, med mindre dit forbrug har ændret sig, og du har gjort os opmærksom på det.
Skriv til os her, hvis dit forbrug ændrer sig permanent
Derudover skal du være opmærksom på prisen pr. kWh på dit valgte elprodukt. Prisen har ændret sig meget gennem det seneste år, og påvirker derfor i høj grad også din samlede regning, selvom dit forbrug ikke har ændret sig, eller du har brugt mindre strøm.
En acontoregning bliver i det efterfølgende kvartal fulgt op af en opgørelse, hvor dit forbrug bliver opgjort ud fra kWh prisen på dit elprodukt i den time, hvor du har brugt strømmen.
Hvad er månedsafregning?
Hvis du ønsker at blive afregnet for dit faktiske forbrug, kan du vælge månedsafregning. Her modtager du en regning for dit faktiske forbrug en gang om måneden.
Det er nemt at skifte til månedsafregning. Du skal blot være opmærksom på, at du så vil modtage 12 regninger og kan blive opkrævet 12 gange betalingsgebyr. Du vil desuden opleve større udsving på dine regninger, da du bliver opkrævet for dit faktiske forbrug som typisk vil være højere om vinteren.
Ofte stillede spørgsmål
- Hvor finder jeg min elregning?
- Kan jeg få min elregning hver måned?
- Hvad sker der, hvis jeg ikke aflæser min gasmåler?
- Hvad er nettariffer?
- Jeg kan ikke få Energi Fyn appen til at fungere. Hvad gør jeg?
- Kan jeg få fibernet og hvordan?