Undgå fupopkald og svindel via telefonopkald

Pas på fupopkald

Flere kunder bliver i øjeblikket udsat for fupopkald fra personer, der udgiver sig for at være fra Energi Fyn og beder om kontooplysninger, så de kan udbetale tilgodehavende. Vær derfor meget forsigtig med at udlevere kontooplysninger, hvis du bliver kontaktet på telefon eller mail.

Flere kunder oplever i øjeblikket at blive ringet op af personer, som udgiver sig for at være fra Energi Fyn. De fortæller, at de er kommet til at trække for mange penge over betalingsservice. For at tilbagebetale pengene, skal de bruge kundens cpr. nummer og kontooplysninger. Dette er fupopkald.

Sådan gør vi, hvis du har penge til gode

Hvis din regning er tilmeldt Betalingsservice, får du automatisk udbetalt dit tilgodehavende via Betalingsservice.

Er din regning ikke tilmeldt Betalingsservice, sker udbetalingen via NemKonto. 

Læs mere her

Gode råd

  • Vær meget forsigtig med at oplyse personlige oplysninger i telefon og på mail.
  • Tjek altid telefonnummeret, som der bliver ringet fra eller afsendermailen.
  • Ring ikke tilbage til et nummer, du ikke kender.
  • Meld fupopkaldene til dit teleselskab, så de kan undersøge problemet.

Du er altid velkommen til at kontakte os på 70 13 19 00, hvis du har spørgsmål eller er i tvivl, om det er os, der har kontaktet dig.

Pas på telefonsvindel

Pas på telefonsælgere

Mange Energi Fyn-kunder oplever at blive kontaktet af telefonsælgere fra andre elselskaber med tilbud, der kan være svære at gennemskue.

Vi har samlet en række gode råd til dig.

Se vores gode råd

Pas på telefonsælgere

Mange Energi Fyn-kunder oplever at blive kontaktet af telefonsælgere fra andre elselskaber med tilbud, der kan være svære at gennemskue.

Vi har samlet en række gode råd til dig.

Se vores gode råd

Seneste nyt

Årets ElSjæle
Nyhed

Årets ElSjæle

Mange frivillige lægger tid og kræfter i arbejdet med at udbrede kendskabet til vores sponsorordning FynskSupport. Den indsats vil vi gerne anerkende. Derfor kårer hvert år årets ElSjæle.
Læs nyheden
Undgå fupopkald og svindel via telefonopkald
Nyhed

Pas på fupopkald

Flere kunder bliver i øjeblikket udsat for fupopkald fra personer, der udgiver sig for at være fra Energi Fyn og beder om kontooplysninger, så de kan udbetale tilgodehavende. Vær derfor meget forsigtig med at udlevere kontooplysninger, hvis du bliver kontaktet på telefon eller mail.
Læs nyheden
Nyheder Fibertromle 2021 (1)
Nyhed

Nu er udrulning af fibernet i gang i Nyborg

I løbet af de næste tre år udruller Energi Fyn fibernet til knap 11.000 husstande i Nyborg by og omegn. Første spadestik blev taget i starten af januar.
Læs nyheden
Fiber Dreng Der Spiller På Computer 2020
Nyhed

Sikker Internet Dag 2021

Den 9. februar 2021 er det Sikker Internet Dag. Her sætter mere end 150 lande verden over fokus på, at internettet skal være et sikkert, kreativt og oplysende sted for børn og unge.
Læs nyheden
Kundecenter Lampe 2020
Klumme

Hvor meget el bruger du?

I dag er vores elmålere fjernaflæste, og vi kan let holde øje med vores elforbrug, men det er nok de færreste af os, der alligevel ved, hvor meget el vi egentlig bruger i løbet af et år.
Læs klummen
Om Energi Fyn Fonde 2020 (1)
Presse

Nu er det tid til at søge Energi Fyns fonde

Har du en idé til et projekt, der kan gavne og gøre en forskel på Fyn? Så er det nu, du kan søge om midler til at få idéen gjort til virkelighed gennem Energi Fyns Almene Fond og Energi Fyns Udviklingsfond.
Læs presse­meddelelsen
Kundecenter Stikkontakt Hånd 2020
Presse

Hensigtserklæring mellem Fonden Langelands Elforsyning og Energi Fyn

Fonden Langelands Elforsyning ønsker at sælge elforsyningen til det forbrugerejede Energi Fyn og forsætte som en almenfond med fokus på at udvikle Langeland.
Læs presse­meddelelsen