Sådan tilmelder du din regning til MobilePay
Du kan tilmelde og betale din regning med MobilePay ved at scanne QR-koden øverst på din regning med din mobil. Du vil herefter blive sendt videre til MobilePay, som vil forklare dig, hvad du skal gøre for at gennemføre betalingen og tilmelde fremtidige betalinger til MobilePay.
Når du tilmelder dig MobilePay automatisk betaling, vil vi fremover opkræve et administrationsgebyr på 3,25 kr., for at din regning automatisk betales.
Hvis du allerede modtager din regning via E-mail eller E-boks, skal du ikke foretage dig yderligere. Du skal dog være opmærksom på, at du fremover ikke vil modtage selve regningen på e-mail, men istedet for modtage en notifikation omkring din regning på e-mail.
Hvis du i dag modtager din regning med posten, skal du vælge, om du fremover vil modtage en notifikation omkring din faktura på e-mail eller SMS. Dette gør du ved at skrive til os her.
Hvis du i dag betaler din faktura via Betalingsservice, skal du afmelde din Betalingsserviceaftale i din bank. Herefter skal du vælge, om du vil modtage din regning sendt på e-mail, i e-boks eller med post.
Få din regning sendt på e-mail ved at logge ind på asfyn.dk
Tilmeld din regning til e-Boks
Når det er gjort, sender vi din næste regning til dig. På den regning vil der være påført en QR-kode, som du skal scanne for at tilmelde din regning til automatisk betaling via MobilePay.
Se alle dine betalinger og betalingsaftaler i MobilePay
Du kan se alle dine betalingsaftaler i MobilePay ved at klikke på "menuen" nederst i højre hjørne og vælg "betalingsaftaler".
Vil du gerne se alle dine betalinger i MobilePay skal du blot klikke på "Energi Fyn" logoet under "dine aktive betalinger". Her kan du se en oversigt over dine betalinger til os.
Vælg selv betalingskonto
I MobilePay appen kan du selv vælge, hvilken konto, du ønsker, aftalen med Energi Fyn skal tilknyttes.
Få notifikationer
Hvis du har slået notifikationer til under indstillinger på din telefon og samtidig også har slået underretninger til i MobilePay, modtager du besked, når betalingen trækkes .
Du slår notifikationer til ved at klikke på "menu" nederst i højre hjørne i MobilePay og vælg "betalingsaftaler". Vælg "Energi Fyn", og under fanen "oversigt" kan du nederst slå "underret mig før næste betaling" til.
Hvis du ikke ønsker at betale din regning
Du kan ikke ændre beløbet på regningen fra Energi Fyn. Du kan i stedet afvise/annullere betalingen i MobilePay.
Du kan afvise en betaling frem til dagen før betalingsdatoen. Husk dog altid at kontakte os, for at aftale en anden mulighed for betaling.