Navigation Søgning

Kundeservice K Driftsstatus fibernet

Driftsstatus fibernet

Her finder du information om både landsdækkende driftstatus på Waoo! samt lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet.

Har du spørgsmål, kan du kontakte os på tlf. 70 13 19 00. Se vores åbningstider her.

Ønsker du at læse mere om landsdækkende driftstatus, skal du klikke her: http://www.waoo.dk/Driftsinfo

Nedenstående kan du læse mere om lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet:

Fejlmeldinger Fibernet

Se svar

20 jan 2017 : Grave skade, Odense - LØST

pga. en fiber overgravning i Odense er mange erhvervs kunder i Odense vest, Søndersø, Bogense uden forbindende, kunder i Roerslev er uden catv.

start: 20 jan 2017 kl 6:49

forventet afsluttet: 20 jan 2017 kl 22:00

afsluttet: 20 jan 2017 kl 20:00

Se svar

5 jan 2017 : internet nedbrud - løst

pga. en konfigurations fejl har kunder med udstyr sat til i port 1 i fiberbokse af model drg703/716/717/737 og drg6810 være uden forbindelse i 10 min.

Fiberboks og eget udstyr (fx router) skal muligvis genstartes.

start: 5 jan 2017 kl 9:53

afsluttet: 5 jan 2017 kl 10:03 

Se svar

7 dec 2016 : windows 10 - udfordring med ip konfiguration

I den seneste opdatering til Windows 10, kan man risikere at løbe ind i en fejl på sin PC, hvor den mister forbindelsen til internettet.

Fejlen kan lyde på at der er problemer med en gyldig ip konfiguration.

en mulig løsning er dette:

1. Søg efter "kommando promten" ved at vælge forstørrelsesglasset ved siden af Start knappen

2. Skriv "cmd" i søge feltet

3. Højre klik med musen på "kommando promt" og vælg ”Kør som administrator”

4. Skriv følgende i promten efterfulgt af ENTER: netsh int ip reset

5. Efter genstart af PC'en skulle den være på nettet igen.

 

Hvis det ikke virker efter en genstart, anbefaler vi at få PC'en efterset hos en IT virksomhed. Vi må forvente at Microsoft løser det i en fremtidig opdatering. Vi gør opmærksom på denne fejl ikke har noget med EnergiFyn Bredbånds internetforbindelser at gøre, men denne information blot er ment som hjælp til vores kunder. 

Se svar

8 dec 2016 : CATV signal mangler i Hårby, Snave, Helnæs - LØST

Pga fiber overgravning vil kunder i Hårby, Snave og Helnæs være uden CATV signal.

Nogle kunder i Hårby vil også være uden internet og IPTV og IP tlf.

Start: 8 dec kl. 14:00

afsluttet: 8 dec kl 21.15

Se svar

6 dec 2016 : Waoo VOIP onlægning - LØST

Waoo omlægger deres telefoni (VOIP), kunder vil kunne opleve små forstyrrelser i omlægnings perioden.

Start: 6 dec kl. 08:00

forventet afsluttet: 6 dec kl. 16:00

Se svar

27 nov 2016 : udfald på Østfyn - LØST

Pga defekt udstyr på Østfyn vil kunderne i øjeblikket opleve at internet, IPTV og IP tlf ikke virker. tekniker er tilkaldt

Start: 27 nov kl. 10:44

opdatering: kl. 12.17 de flere kunder er online igen, vi mangler dog Ellinge området endnu.

forventet afsluttet: 27 nov kl. 16:00

Afsluttet: 27 nov kl 16:00
 

Se svar

15 nov 2016 : kabel omlægning i Odense - LØST

Global Connect laver kabel omlægning ved Odense, dette kan bevirke at nogle kunder vil opleve afbrydelse i deres internet forbindelse.

Start: 15 nov kl. 00:00

forventet afsluttet: 15 nov kl. 06:00

Se svar

10 nov 2016 : opdatering af CATV - hele fyn - LØST

Waoo opdatere deres CATV platform, catv signalet vil i perioder være uden billede.

Start: 10 nov kl. 01:00

forventet afsluttet: 10 nov kl. 04:00

Se svar

24 okt 2016 : kabel omlægning i Nyborg - LØST

Global Connect laver kabel omlægning ved Nyborg, dette kan bevirke at nogle kunder vil opleve afbrydelse i deres internet forbindelse.

Start: 24 okt kl. 00:00

forventet afsluttet: 24 okt kl. 06:00

Se svar

17 okt 2016 : fejl på netværket, som bevirker at kunder syd for mortorvejen kan opleve fejl. - LØST

Vi har i øjeblikket en fejl i vores netværk, hvilke påvirker vores kunder syd for motorvejen. Det betyder at vores kunder, oplever at de ikke kan komme på internettet og ikke bruge deres IP-telefoni. Vi anbefaler vores kunder at nulstille fiberboksen. Dette kan gøres ved at holde reset knappen inde i 10 sek. Reset knappen findes i højre side af fiberboksen - det er nødvendigt at bruge en papir clips eller lignende. Efter at fiberboksen er nulstillet, kan der gå op til 30 minutter inden at man kan bruge internettet igen.

Start: 17 okt kl. 02:00

forventet afsluttet: 17 okt kl. 11:00

Afsluttet: 17 okt kl. 13:00