Navigation Søgning

Kundecenter K Flytning

Skal du flytte?

Er du elkunde hos Energi Fyn, flytter vi automatisk din elkontrakt med, når du flytter.
Kort sagt sikrer vi, at du har strøm på din nye adresse.

Meld flytning

Her finder du yderligere information, når du skal flytte

Læs mere

Hvordan melder jeg flytning?

Du kan melde flytning ved at logge ind på mit.energifyn.dk, ved at ringe til os på telefon 70 13 19 00 eller ved at sende os en e-mail til os på flytninger@energifyn.dk. Du er også altid velkommen til at besøge os på Sanderumvej 16, 5250 Odense SV inden for vores normale åbningstider.

Læs mere

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg flytter?

Hvis du skal flytte, skal du senest tre arbejdsdage efter din flytning melde det til os.

I forbindelse med din flytning skal du aflæse alle målere, der afregnes af os og meddele aflæsningerne til os på telefon 70 13 19 00 eller e-mail flytninger@energifyn.dk senest tre arbejdsdag efter din flytning. Husk at oplyse dit installationsnummer, som du finder på din regning.

På din flytteopgørelse på el opkræves du et gebyr på 85 kr. inkl. moms. 

Du hæfter for betalingen af forbruget indtil den dato, hvor aflæsningerne er indleveret og accepteret af os, eller når en anden har meldt flytning til os.

Ved manglende måleraflæsning er vi berettiget til at opkræve et gebyr.
Læs mere

Hvornår skal jeg melde flytning?

Senest tre arbejdsdage efter du er flyttet fra din bolig, skal du gøre os opmærksom på, at du er flyttet. Ellers kan du risikere at skulle betale for den nye ejers/lejers forbrug.

Du skal også melde flytning til os i forbindelse med nedenstående:

  • Ændring i antal betalere på adressen
  • Skilsmisse
  • Dødsfald hos den, der betaler for forbruget

Du melder flytning til os ved at logge ind på Mit Energi Fyn eller ved at ringe til os på telefon 70 13 19 00.

 

Læs mere

Kan jeg melde flytning med tilbagevirkende kraft?

Vi vil gerne have besked om din flytning så tidligt som muligt og senest tre hverdage efter din flytning.

Ring til os på telefon 70 13 19 00, hvis du ikke har fået meldt flytning til os rettidigt.
Læs mere

Jeg har meldt flytning - skal jeg betale min regning?

Hvis du har meldt flytning med en flyttedato, der er før din næste regning har betalingsfrist, skal du ikke betale regningen. 

Hvis du er tvivl, er du velkommen til at kontakte os på telefon 70 13 19 00 eller e-mail kundecenter@energifyn.dk. 

Hvis du allerede har betalt regningen, vil du få eventuelt overskydende udbetalt via din Nem-Konto.

Husk at tilmelde dig Nem-konto ved at logge ind på Mit Energi Fyn med dit kundenummer og pinkode, som du finder i boksen øverst i højre hjørne på din regning eller på dit bilag til din Betalingsservice. 
Læs mere

Hvad skal jeg huske, hvis jeg flytter ind i et hus med solceller?

Hvis du flytter ind i et hus med et solcelleanlæg, skal du huske at melde flytning til os ved at logge ind på Mit Energi Fyn eller på telefon 70 13 19 00. Du skal desuden udfylde Energistyrelsens ejerskifteblanket.

Du kan se, hvad du skal være opmærksom på i forhold til solceller i forbindelse med et ejerskifte på www.ens.dk.

Er du i tvivl om, hvilken afregningsordning du afregnes efter, så kan du finde svaret ved at tjekke, hvornår dit solcelleanlæg er anmeldt og sat i drift. Afregningsordningen følger nemlig huset og ikke beboerne, så hvis anlægget er anmeldt til Energinet.dk senest den 19. december 2012, afregnes du i henhold til de 'gamle' afregningsregler. Er dit anlæg anmeldt efter denne dato, så afregnes du i henhold til de 'nye' afregningsregler.