Navigation Søgning

Kundecenter K Flytning

Skal du flytte?

Er du elkunde hos Energi Fyn, flytter vi automatisk din elkontrakt med, når du flytter.
Kort sagt sikrer vi, at du har strøm på din nye adresse.

Meld flytning

Her finder du yderligere information, når du skal flytte

Læs mere

Hvordan melder jeg flytning?

Du kan melde flytning ved at logge ind på mit.energifyn.dk, ved at ringe til os på telefon 70 13 19 00 eller ved at sende os en e-mail til os på flytninger@energifyn.dk. Du er også altid velkommen til at besøge os på Sanderumvej 16, 5250 Odense SV inden for vores normale åbningstider.

Læs mere

Hvornår skal jeg melde flytning?

Senest tre dage efter, at du er fraflyttet din bolig, skal du gøre os opmærksom på det. Ellers kan du risikere at skulle hæfte for den nye ejers forbrug.

Du skal melde flytning til os i forbindelse med ændringer i hæftelsesforrholdet. Det kan for eksempel være ved:

  • Flytning
  • Skilsmisse
  • Dødsfald hos den, der hæfter for forbruget

 

Læs mere

Hvilke oplysninger skal jeg give, når jeg flytter?

Du skal oplyse os om, hvilken dato du flytter ud, aflæse din elmåler, hvor du flytter hen, og hvem der flytter ind på din gamle adresse.

Hvis du ikke kender navnet på vedkommende, der flytter ind, kan du oplyse, hvem der er udlejer eller ejer boligen.

Læs mere

Hvad skal jeg huske på min nye adresse?

Når du flytter ind på din nye adresse, skal du huske at aflæse din nye elmåler og meddele aflæsningen til os senest tre dage efter, du er flyttet ind. Det kan du gøre ved at klikke på 'meld flytning' her på siden eller kontakte os via mail eller telefon.

Læs mere

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kender min nye adresse?

Vi har brug for din nye adresse, så vi kan sende dig en opgørelse for dit forbrug på din gamle adresse. Hvis du ikke kender din nye adresse, så kan du oplyse os om en midlertidig adresse. Så skal du bare huske at kontakte os igen, når du kender din nye permanente adresse.

Læs mere

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg flytter ud?

Det er vigtigt, at du senest tre dage efter, at du er flyttet ud af din bolig melder flytning til os, ellers risikerer du at hæfte for den nye tilflytters forbrug. 

Du skal oplyse os, hvilken dato du flytter ud, aflæse din elmåler samt din nye adresse, og hvem der flytter ind. Hvis du ikke kender navnet på tilflytter, kan du oplyse, hvem der er udlejer eller hvem, der ejer bygningen. 

Det er de personer, der er registreret på adressen, som hæfter for forbruget. Du hæfter derfor for forbruget på adressen, som du flytter fra, indtil du har meldt flytning.

Husk at du kan tage din el- og gaskontrakt med dig, uanset hvor du flytter hen i Danmark. 

Læs mere

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg flytter ind?

Når du flytter ind i en ny bolig, skal du aflæse din elmåler og meddele aflæsningen til os senest tre dage efter indflytning samt give os besked om flyttedatoen.

Husk også at gøre os opmærksom på, hvilken elkontrakt du ønsker på din nye adresse.  

Du kan tidligst melde flytning til os to måneder før indflytningsdatoen og senest tre arbejdsdage efter indflytning.

 

Læs mere

Hvad sker der, hvis jeg glemmer at melde flytning?

Det er de personer, der er registreret på adressen, som hæfter for forbruget. Du hæfter derfor for forbruget på adressen, som du flytter fra, indtil du har meldt flytning. Hvis du har glemt at melde flytning til os, så vil du hæfte for forbruget på den adresse, du fraflytter, ind til du har meldt flytning til os.

Ring til os på telefon 70 13 19 00 hvis du ikke har fået meldt flytning til os senest tre dag efter din flytning.

Læs mere

Kan jeg melde flytning med tilbagevirkende kraft?

Nej, du kan ikke melde flytning med tilbagevirkende kraft. Alle flytninger i Danmark skal indberettes til en central database. Vi skal derfor have besked om din flytning senest tre dage efter, at du er flyttet.

Ring til os på telefon 70 13 19 00 hvis du ikke har fået meldt flytning til os senest tre dag efter din flytning.

Læs mere

Hvorfor skal jeg give Energi Fyn besked, når jeg flytter?

Du skal altid huske at give os besked, når du flytter. På den måde er du sikker på, at du har strøm på din nye adresse, og at du ikke betaler for strømmen på din tidligere adresse længere end berettiget.
Læs mere

Jeg har meldt flytning - skal jeg betale min regning?

Hvis du har meldt flytning med en flyttedato, der er før din seneste regning har betalingsfrist, skal du ikke betale regningen. 

Hvis du allerede har betalt regningen, vil du få eventuelt overskydende udbetalt via din Nem-Konto. Husk at tilmelde dig Nem-konto ved at logge ind her med dit kundenummer og pinkode, som du finder i boksen øverst i højre hjørne på din regning eller på dit bilag til din Betalingsservice.

Læs mere om, hvad du skal være opmærksom på, når du flytter.

Læs mere

Hvad skal jeg huske, hvis jeg flytter ind i et hus med solceller?

Hvis du flytter ind i et hus med et solcelleanlæg, skal du huske at melde flytning til os her samt udfylde Energinet.dk's ejerskifteblanket.

Du kan se, hvad du skal være opmærksom på i forhold til solceller i forbindelse med et ejerskifte på www.energinet.dk.

Er du i tvivl om, hvilken afregningsordning du afregnes efter, så kan du finde svaret ved at tjekke, hvornår dit solcelleanlæg er anmeldt og sat i drift. Afregningsordningen følger nemlig huset og ikke beboerne, så hvis anlægget er anmeldt til Energinet.dk senest den 19. december 2012, afregnes du i henhold til de 'gamle' afregningsregler. Er dit anlæg anmeldt efter den 19. december, så afregnes du i henhold til de 'nye' afregningsregler.