Navigation Søgning

Kundecenter K Fiber

Fiber

Kan jeg få fiber og hvordan?

Læs mere

Hvor kan jeg se, om jeg kan få fiber?

Du kan se, om du kan få fibernet fra Energi Fyn ved at indtaste din adresse her.

Læs mere

Hvordan foregår det, når der etableres fibernet i mit område?

Du kan læse mere om, hvordan Energi Fyn etablerer fibernet i et nyt område her.

Energi Fyn udruller fibernet i de områder på Fyn, hvor efterspørgslen fra kunderne er tilstrækkelig stor. Bor du i et område, hvor der ikke er fibernet, hører vi gerne fra dig, da det er væsentligt for os at vide, hvor kundernes interesse for fibernettet er størst. Læs mere her.

Produkter og priser

Læs mere

Hvilke fiberprodukter kan jeg vælge?

Energi Fyn tilbyder Waoo Fiber, Waoo TV, IP-telefoni og Waoo Mobil.

Læs mere

Hvor finder jeg brugervejledninger til mine Waoo produkter?

Her kan du finde brugervejledninger til Waoo produkter.

Har du brug for yderligere hjælp, er du velkommen til at ringe til vores Kundecenter på telefon 70 13 19 00.

Læs mere

Hvad er Chili Security?

Chili Security er udbydere af sikkerhedspakker, og Waoo har indgået et samarbejde med Chili, så Chili Family Pack følger med i alle Waoo fiber pakker.

Med Chili Family Pack kan du beskytte hele familien, uanset hvor mange forskellige enheder du har.

Læs mere

Hvordan aktiverer jeg Viaplay?

Viaplay Total

Hvis du har Waoo Viasat stor TV-pakke får du automatisk Viaplay Total som en del af dit abonnement.

Du kan aktivere din Viaplay Total ved at følge linket her. Du skal bruge den engangskode, som du har modtaget i en mail fra Waoo eller på Mit Energi Fyn.


Har du i forvejen et Viaplay abonnement skal du være opmærksom på, at du selv skal opsige dette og oprette et nyt login



Læs mere

Hvordan flytter jeg mit fastnetnummer?

Skal du have flyttet dit nuværende fastnetnummer, så skal ud udfylde en fuldmagt til nummerflytning.

Husk at det er ejeren af det eksisterende nummer, der skal udfylde og underskrive fuldmagten.

Du må ikke selv opsige dit telefonnummer. Vi sørger for at nummeret bliver opsagt ved din nuværende udbyder i forbindelse med flytningen. Har du også internet og TV ved din nuværende telefoniudbyder, skal du selv sørge for at opsige det.

Her kan du hente Fuldmagt til nummerflytning - telefoni.

Vilkår og afregning

Læs mere

Hvor kan jeg finde mine abonnements- og tilslutningsvilkår?

Her kan du downloade Energi Fyns tilslutnings- og abonnementsvilkår.

Vores tilslutningsvilkår samt generelle abonnementsvilkår og standardbetingelser er grundlaget for aftalen mellem dig som kunde og Energi Fyn Bredbånd A/S.

Læs mere

Hvor kan jeg se min regning?

Du kan se din regning på www.mit.energifyn.dk.

Du logger ind med dit kundenummer og pinkode, som du finder på din regning eller på bilaget til din Betalingsservice. Du er velkommen til atkontakte os, hvis du mangler dit kundenummer og pinkode, eller hvis du har spørgsmål til din regning.

Se et eksempel på en fibernetregning

Læs mere

Hvornår modtager jeg min regning?

Normalt opkræves dine abonnementer kvartalsvis forud. Forbrugsafregnede produkter opkræves kvartalsvis bagud (f.eks. telefoniforbrug, filmleje m.m.). Ved etablering af en fiberforbindelse bliver du faktureret umiddelbart efter etablering.
Læs mere

Hvordan betaler jeg min regning?

Den første regning kommer altid pr. brev med et vedlagt girokort til betaling af regningen. I forbindelse med at du betaler din første regning, kan du med fordel tilmelde dig Betalingsservice, så betalingen fremover sker automatisk.  For regninger, der betales via Betalingsservice, opkræves et omkostningsbestemt gebyr på kr. 5,82 (momsfrit).

Du er også velkommen til at kontakte os, så vi kan hjælpe dig med at få tilmeldt fremtidige regninger til Betalingsservice.

Hvis du ikke tilmelder dig Betalingsservice, vil dine regninger automatisk fortsat komme pr. brev. Betaling med girokort er pålagt et gebyr på kr. 27,50 inkl. moms pr. regning.

Du kan nemt undgå ovenstående gebyrer ved at betale regningen via e-mail. Du kan tilmelde dig e-mail fakturering på www.asfyn.dk eller kontakte vores kundecenter på telefon 70 13 19 00.


Læs mere

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler min regning?

Ved for sen betaling tilskrives renter svarende til Nationalbankens udlånsrente + 8 %.
Ved betalingspåmindelse tilskrives gebyrer. Renter og gebyrer kommer på din efterfølgende regning.

Læs mere

Hvad dækker "fibernetabonnementet" på min regning?

Fibernetabonnementet dækker de løbende abonnementer, du har bestilt, for henholdsvis internet-, TV- og telefoniprodukter. Hver enkelt linje på din regning består typisk af tre dele: Produktnavn, opkrævningsperiode og beløb.

Læs mere

Hvad dækker "Øvrige køb" på min regning?

Øvrige køb på din regning dækker opkrævning af filmleje, forbrugsafregnet telefonopkald samt engangsudgifter. Ved filmleje fremgår filmens navn, lejedato og pris på din regning. Ved telefonforbrug vil opkaldstypen, forbrugsperioden og samlet pris for perioden fremgå. Et eksempel på en engangsudgift kan være fiberetablering eller boksudsendelse.
Læs mere

Hvad gør jeg, hvis min regning skal betales af anden part?

Skal din regning betales af en anden person eller firma, kan du hente en formular her, hvor både du og den anden betalerudfylder og underskriver.

Her kan du hente Formular til anden betaler.

Læs mere

Hvad sker der, når jeg flytter?

Hvis du flytter fra en adresse, hvor du har aktivt fibernet fra Energi Fyn, skal du huske selv at opsige din forbindelse. Du opsiger eller flytter dit fibernet og dine produkter ved at ringe til vores kundecenter på telefon 70 13 19 00.

Du har en måneds opsigelsesvarsel på dit fibernet og dine produkter fra Waoo. Dog skal du være opmærksom på, at der normalvis er 6 måneders uopsigelig bindingsperiode på dine produkter fra kontraktindgåelse.

Læs mere

Hvordan hænger Energi Fyn og Waoo sammen?

Energi Fyn er ejere af nettet. Det er os, der står for udrulningen af fibernet, f.eks. planlægning, nedgravning af rør og fiberkabler, installation og vedligeholdelse.

Waoo er ejet af nogle af landets største, lokale fibernetselskaber – blandt andet Energi Fyn. Det er Waoo, der er indholdsudbydere af produkterne.

Du er kunde ved Energi Fyn, så det er os du skal kontakte med alt, der omhandler nettet samt dine Waoo produkter.

Teknisk support

Læs mere

Hvor kan jeg finde teknisk support?

Vi har samlet en række svar på de oftest stillede tekniske spørgsmål her.

Har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os på telefon 70 13 19 00. Vores support er åben mandag - fredag kl. 8-21 samt lørdag, søndag og helligdage kl. 10-16.

Læs mere

Hvor kan jeg se driftsstatus?

Du kan se den landsdækkende driftsstatus fra Waoo her.

Her kan du se den lokale driftsstatus på Energi Fyns fibernet.

Læs mere

Hvordan tilslutter jeg mit udstyr til fiberboksen?

I vores generelle vejledning til fiberboksen kan du blandt andet finde svar på, hvordan du tilslutter internetudstyr, TV-boks(e) og telefoni til din fiberboks.

Har du behov for yderligere hjælp vedrørende tilslutning af udstyr til din fiberboks, beder vi dig kontakte os på telefon 70131900.  

 

Læs mere

Hvordan får jeg godt trådløst internet?

Læs mere

Hvorfor har mit fiberbredbånd ikke den hastighed, som jeg betaler for?

Hvis du oplever, at dit fiberbredbånd ikke har den hastighed, som du har bestilt, kan problemet skyldes, at din router kan have en intern begrænsning. Det kan også skyldes din trådløse forbindelse. Vær opmærksom på, at vi har hastighedsgaranti på den kablede forbindelse fra fiberboksen. Dog er der mange faktorer, der kan påvirke den trådløse forbindelse, f.eks. etageadskillelse, byggematerialer m.m.

Her kan du teste din hastighed.

Det er en god idé, at du følger vejledningen og tester din hastighed, inden du kontakter os. På den måde kan vi give dig den bedste rådgivning både i forhold til den kablede og den trådløse forbindelse.
Læs mere

Hvad er en NAT-adresse?

IP-adresser er efterhånden en mangelvare på verdensplan. Derfor er vi nødt til at ændre måden, hvorpå vi tildeler IP-adresser.

Det betyder, at vi til privatkunder bruger NAT-adresser (Network Address Translation).

For størstedelen af vores kunder vil denne ændring ikke kunne mærkes. Men hvis du oplever, at det får konsekvenser for den måde, du bruger dit internettet på, beder vi dig kontakte vores tekniske support på telefon 70131900, så vi kan hjælpe dig med at løse problemet. 

Vi gør opmærksom på, at det fremadrettet vil være alle privatkunder, som bliver tildelt NAT-adresser. 

Ønsker du at bestille en fast offentlig IP-adresse, har du mulighed for at tilkøbe dette. Kontakt os på telefon 70131900.

Læs mere

Hvordan opsætter jeg mine produkter og tjenester?

Vi har samlet en række små film, som hjælper dig med alt fra tilslutning af fiberboks til opsætning af vores mange forskellige produkter.

Se supportfilm her