Navigation Søgning

Kundecenter K Driftsstatus strøm

Strømafbrydelser

Er strømmen gået i din bolig, kan du via nedenstående kort se, om der skulle være en kendt strømafbrydelse, der hvor du bor.
Du kan desuden her, finde en vejledning til hvad du ellers skal være opmærksom på, hvis strømmen er gået.

Oplever du en fejl, er du velkommen til at kontakte os på 63 17 19 00

Strømmen er gået - hvad gør jeg?

Er strømmen gået, er det en god idé at tjekke, om du er den eneste, der ikke har strøm. Hvis dine naboer heller ikke har strøm, kan du ringe og fejlmelde det til os. Hvis du er den eneste, der ikke har strøm, kan det skyldes en fejl i et af dine elapparater. Der er forskellige ting, som du kan gøre for at finde fejlen.

  • Tjek om din HFI-/HPFI-afbryder/hovedafbryder er slået fra. Hvis den er slået fra, prøv da at slukke alle gruppeafbryderne
  • Slå nu HFI-/HPFI-afbryder/hovedafbryderen til igen og tænd gruppeafbryderne en af gangen. Når afbryderen slår fra, ved du, at fejlen er i den gruppe, du lige har slået til.
  • Sluk nu alle elapparater i denne gruppeafbryder. Slå HFI-/HPFI-afbryder/hovedafbryderen og gruppeafbryderen med det defekte elapparat til igen.
  • Nu kan du tænde de elapparater, som du har tilsluttet den gruppeafbryder et efter et, indtil afbryderen igen slår fra. Så ved du hvilket elapparat, der er i stykker, og du kan tage dette ud af stikket.
  • Slå hovedafbryderen og alle gruppeafbryderne til igen. Nu skulle det gerne virke igen.

Hvad skal jeg gøre efter en strømafbrydelse?

Typisk skal du ikke gøre noget, da stort set alle apparater kører videre som vanligt, når strømmen kommer tilbage. Det er dog en god idé at kontrollere, at alle apparater virker, som de skal. Specielt vigtigt er det, at tilse om fyr og cirkulationspumpe starter som vanligt, og at fryseren og køleskabet fungerer.