Navigation Søgning

Kundecenter K Driftsstatus fibernet

Driftsstatus fibernet

Her finder du information om både landsdækkende driftstatus på Waoo samt lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet.

Har du spørgsmål, kan du kontakte os på telefon 70 13 19 00. Se vores åbningstider her.

Se landsdækkende driftstatus her

Nedenstående kan du læse mere om lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet:

Driftstatus Fibernet

Se svar

14. september 2019: Opgradering af udstyr - Fyn - LØST

Grundet kritisk fejl i software på aktivt udstyr, vil der forekomme nedetid pga opdatering og genstart af udstyr. Der kan forventes nedetid på op til 30 min.

 

Start: 14. september,  kl. 00:00

Afsluttet: 14. september kl. 06:00

Se svar

2. september 2019: Udbedring af beskadiget fiberkabler i Brenderup - LØST

Grundet skade på flere fiberkabler i Brenderup, er vi nødt til, at afbryde kunder i Kærby, Ore, Skåstrup og Skåstrup Strand.

I nedenstående periode vil arbejdet med udbedring af skaden foregå.

 

Start: 2. september, formiddag

Afsluttet: 2. september kl. 09:35

Se svar

31. august 2019: kunder i Fangel uden signal - LØST

Kunder i Fangel og omegn er uden signal da klimaanlæg til det aktive udstyr er stået af.

Start: 31 aug. Kl. 15
Afsluttet: 31 aug. Kl 19
Se svar

13. august 2019: Fiberovergravning ved Vissenbjerg - LØST

Vi har i øjeblikket en overgravning af flere fiberkabler ved Vissenbjerg som gør at kunder på Vestfyn er uden kabel-tv (CATV).

Erhvervs kunder der har internet via Nia.net og Global Connect kan også være berørt af kabel skaden.

 

Start: 13 august: kl 12:26

forventet afsluttet: kl: 22:00

 

 

Se svar

7. august 2019: Fiberovergravning i Brenderup - LØST

Vi har i øjeblikket en overgravning af flere fiberkabler i Brenderup som gør at kunder i Kærby, Ore, Skåstrup, Skåstrup Strand er uden signal, tekniker er på vej for at reparer fiberkablerne.

 

Start: 7 august: kl 08:41

forventet afsluttet: kl: 20:00

Afsluttet kl: 18:41

 

Se svar

23. juli 2019: Problemer med fiberforbindelse i det sydvestlige Fyn - Info - LØST

Vi har aktiveret en funktion i fiberboksen for kunder i det sydvestlige Fyn som gør, at hvis man har en PC/router og udskifter denne til en ny, så skal man ikke længere vente 1 time på, at IP adressen bliver frigivet til det nye udstyr. Nu bliver IP adressen tildelt det udstyr der spørger efter IP adressen sidst.

Det betyder dog også, at hvis man har kablet flere enheder til fiberboksen samtidig, som alle spørger efter en internet IP adresse, vil udstyret kæmpe om IP adressen til internettet. Dette kan betyde, at fiberforbindelsen helt går ned eller at internettet ikke længere virker.

Derfor er det en god idé at gennemgå det udstyr der er kablet til fiberboksen, hvis man har mistet forbindelsen til internettet.

Vi skal samtidig gøre opmærksom på, at kabling af Smart WiFi også kan blive berørt af denne funktion.

Det betyder følgende:
1. Har man KUN internet, skal der kun sidde 1 kabel mellem port 1 på fiberboksen og efterfølgende udstyr.

2. Har man KUN IPTV og benytter Smart WiFi, skal der kun sidde 1 kabel mellem port 2 på fiberboksen og port 2 på Smart WiFi.

3. Har man BÅDE internet og IPTV via Smart WiFi, skal man blot følge Waoo's Smart WiFi vejledning for kabling.

 

Vi beklager de gener dette måtte give.

Se svar

2. juli 2019: Manglende fiberforbindelse i Korsløkkeparken, Odense - LØST

Grundet kabelovergravning har kunder i Korsløkkeparken, Odense ingen fiberforbindelse.

Vi har sendt montører på opgaven for at udbedre skaden.

Skaden er opstået: 2. juli: kl 13:45.

Forventes udbedret: I løbet af i eftermiddag/aften.

Skaden er udbedret d. 2. juli kl. 15:10.

Planlagt servicearbejde

Se svar

5. juli 2019: Manglende kabel tv på Vestfyn - AFSLUTTET

Grundet kabelomlægning på Vestfyn i forbindelse med motorvejudvidelse, kan kunder på Vestfyn opleve manglende kabel tv.

Omlægningen startede: 5. juli: kl. 00:01.

Forventes udført: I løbet af i eftermiddag/aften.

Aflsluttet: 5. juli kl. 13:00.

Se svar

21. maj 2019: Servicearbejde på Fiber - Vestfyn - AFSLUTTET

Global Connect udføre fiberarbejde på Vestfyn pga ny motorvejudvidelse. Der kan derfor forekomme udfald på kabel tv, internet, ip telefoni og tv med tv-boks.

Start: 21. Maj 2019 kl: 23.00

Afsluttet d. 22. Maj 2019 kl. 06.00

Se svar

25. marts 2019: Servicearbejde på Web TV - AFSLUTTET

Waoo udfører servicearbejde på waoo.tv, hvorfor det ikke vil være tilgængeligt i nedenstående periode.

Start: 25. Marts 2019 kl: 01.00

Afsluttet d. 25. Marts 2019 kl. 06.00

Se svar

14. marts 2019: Servicearbejde i Højstruplund, Snorresvej mm. - AFSLUTTET

På grund af et servicearbejde kan kunder i Højstruplund manglende fiberforbindelse i nedenstående tidsrum.

Hvis der stadig opleves problemer efter endt servicearbejde, da prøv følgende:

Tag kablet der sidder i port 1 på fiberboksen ud

Genstart fiberboksen - dette gøres ved, at tage strømmen fra boksen, vente 5 sekunder og slutte strøm til igen.

Efter ca. 5 minutter, kan kablet igen sættes i port 1 igen og inden for 2 minutter bør der være forbindelse igen.

Hvis ikke, da kontakt vores Kundeservice på tlf. 70 13 19 00.

Følgende områder vil være påvirket af servicearbejdet:

Snorresvej

Saxovej

Rismarksvej

Eddavej

 

Start: 14. Marts 2019 kl: 10.00

Afsluttet d. 14. Marts 2019 kl. 13.00

Se svar

6. marts 2019: Servicearbejde i den østlige del af Fyn - AFSLUTTET

På grund af et servicearbejde kan kunder i den østlige del af Fyn opleve manglende fiberforbindelse i nedenstående tidsrum.

Hvis der stadig opleves problemer efter endt servicearbejde, da prøv følgende:

Tag kablet der sidder i port 1 på fiberboksen ud

Genstart fiberboksen - dette gøres ved, at tage strømmen fra boksen, vente 5 sekunder og slutte strøm til igen.

Efter ca. 5 minutter, kan kablet igen sættes i port 1 igen og inden for 2 minutter bør der være forbindelse igen.

Hvis ikke, da kontakt vores Kundeservice på tlf. 70 13 19 00.

Følgende områder vil være påvirket af servicearbejdet:

Aunslev
Birkum
Brangstrup
Ellinge
Espe
Fjellerup
Freltofte
Frørup
Faarborg
Gislev
Gudbjerg
Gudme
Heden Vantinge
Hillerslev
Højby
Kerteminde
Kogsbølle
Korinth
Krarup
Kværndrup
Langeskov
Langå
Lørup
Munkebo
Nyborg
Odense C
Odense NØ
Odense SV
Odense V
Refsvindinge
Ringe
Ryslinge
Sdr. Højrup
Svindinge
Søllinge
Tarup-Davinde
Tårup
Tårup Strand
Vantinge Gestelev
Ørbæk
Årslev

Start: 6. Marts 2019 kl: 01.00

Afsluttet d. 6. Marts 2019 kl. 05.00

Se svar

24. Februar 2019: Service arbejde pga. letbanen - Gislavænget - AFSLUTTET

Pga, letbanen er der servicearbejde på fiber i Taarup, Gislavænget. Kunder vil kunne opleve at være uden signal i nedenstående periode.

Start: 24. feb 2019 kl: 00:01

Afsluttet d. 24. feb 2019 kl. 06.00

Se svar

21. februar 2019: Servicearbejde i den nord-vestlige del af Fyn - AFSLUTTET

På grund af et servicearbejde kan kunder i den nord-vestlige del af Fyn opleve manglende fiberforbindelse i nedenstående tidsrum.

Hvis der stadig opleves problemer efter endt servicearbejde, da prøv følgende:

Tag kablet der sidder i port 1 på fiberboksen ud

Genstart fiberboksen - dette gøres ved, at tage strømmen fra boksen, vente 5 sekunder og slutte strøm til igen.

Efter ca. 5 minutter, kan kablet igen sættes i port 1 igen og inden for 2 minutter bør der være forbindelse igen.

Hvis ikke, da kontakt vores Kundeservice på tlf. 70 13 19 00.

Følgende områder vil være påvirket af servicearbejdet:

Andebølle
Asperup
Bogense
Brenderup
Bårdesø
Baaring området
Fjeldsted
Grønnemose
Harndrup
Hasmark
Indslev/Bubbel
Jørgensø Strand
Kappendrup
Kingstrup
Krogsbølle
Kærby
Melby
Nr. Esterbølle
Nymark Skovsgaarde
Ore
Otterup området
Roerslev
Skamby
Skåstrup området
Søndersø
Tørresø
Uggerslev
Veflinge
Vesterby
Østruplund

Start: 21. Februar 2019 kl: 01.00

Afsluttet d. 21. Februar 2019 kl. 05.00

Se svar

7. februar 2019: Servicearbejde i den nord-østlige del af Fyn - AFSLUTTET

På grund af et servicearbejde kan kunder i den nord-østlige del af Fyn opleve manglende fiberforbindelse i nedenstående tidsrum.

Hvis der stadig opleves problemer efter endt servicearbejde, da prøv følgende:

Tag kablet der sidder i port 1 på fiberboksen ud

Genstart fiberboksen - dette gøres ved, at tage strømmen fra boksen, vente 5 sekunder og slutte strøm til igen.

Efter ca. 5 minutter, kan kablet igen sættes i port 1 igen og inden for 2 minutter bør der være forbindelse igen.

Hvis ikke, da kontakt vores Kundeservice på tlf. 70 13 19 00.

Følgende områder vil være påvirket af servicearbejdet:

Aunslev
Munkebo
Nyborg
Odense C
Odense NØ
Odense SV
Odense V

Start: 7. Februar 2019 kl: 01.00

Afsluttet d. 7. Februar 2019 kl. 05.00

Se svar

5. Februar 2019: Opdatering af Airties Smart WiFi - AFSLUTTET

Ny firmware til Airties Smart WiFi.

Der kommer nu tvungent password når kunden vil tilgå Smart WiFi via app eller browser (i browser adr: air4920.local).

For kunder der ikke på noget tidspunkt selv har sat et kodeord for at komme ind i indstillingerne via app eller browser, så vil kodeordet efter denne opdatering være det samme som SSID kodeord der står i bunden af den Smart WiFi boks (AirTies 4920) der er kablet til fiberboksen.

Dette vil også stå på login siden hvis man bruger browseren.

For kunder der ønsker at ændre kodeord, skal kodeordet nu være mindst 4 karakterer og kan således ikke være blankt.

For kunder der selv har sat et password før opdateringen vil dette kodeord være det samme efter opdateringen.

OBS: Ved en reset af alle Smart WiFi enhederne samtidigt, vil kodeordet gå tilbage til det der står i bunden af den Smart WiFi boks (AirTies 4920) der er kablet til fiberboksen.

Kunderne kan naturligvis altid selv ændre til et nyt kodeord enten fra app eller browser.

Start: 5. Februar 2019 kl: 01.00

Afsluttet d. 6. Februar 2019 kl. 01.00