Navigation Søgning

Kundecenter K Driftsstatus fibernet

Driftsstatus fibernet

Her finder du information om både landsdækkende driftstatus på Waoo samt lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet.

Har du spørgsmål, kan du kontakte os på telefon 70 13 19 00. Se vores åbningstider her.

Se landsdækkende driftstatus her

Nedenstående kan du læse mere om lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet:

Driftstatus Fibernet

Se svar

9. Februar 2019: Kabel fejl, Hesbjerg Skovvej, Stærmosevej, Stenkistevej - LØST

Pga kabel fejl er kunder på flg. add uden fiber forbindelse

 

Stenkistevej

Hesbjerg Skovvej

Stærmosevej

 

start: 9 februar kl. 12

forventet afsluttet: 11 februar kl 16.

Afsluttet 11. februar kl 16:00

 

Se svar

5. Februar 2019: Manglende fiberforbindelse og kabel TV signal - LØST

Vi oplever problemer med fiberforbindelsen i Vissenbjerg området (Vissenbjerg - Bred - Skalbjerg - Skallebølle)

Samtidig er kabel TV forbindelsen i følgende områder også nede:

Sandager, Gelsted, Glamsbjerg, Aarup og Assens.

Fejlen skyldes et knæk på et fiberkabel. 

Opdateret d. 6. feb 2019 kl. 11.25 - Skaden er nu udbedret og alt er at er oppe igen.

Opdateret d. 6. feb 2019 kl. 07.55 - Vi påbegynder den permanente udbedring af skaden kl. 9.00 og forventer at være færdige omkring frokost.

Opdateret d. 5. feb 2019 kl. 16.33 - Midlertidig løsning er lavet og der arbejdes videre i morgen.

Opdateret d. 5. feb 2019 kl. 16.05 - Nogle kabel TV kunder har fået forbindelse igen og der er også nogle fiberforbindelser der er kommet op igen. 

Opdateret d. 5. feb 2019 kl. 15.50 - Yderligere kabler er beskadiget, hvorfor flere områder har mistet kabel TV.

Start d. 5. feb 2019 kl. 14.40

 

Planlagt servicearbejde

Se svar

25. marts 2019: Servicearbejde på Web TV - PLANLAGT

Waoo udfører servicearbejde på waoo.tv, hvorfor det ikke vil være tilgængeligt i nedenstående periode.

Start: 25. Marts 2019 kl: 01.00

Afsluttet d. 25. Marts 2019 kl. 06.00

Se svar

14. marts 2019: Servicearbejde i Højstruplund, Snorresvej mm. - AFSLUTTET

På grund af et servicearbejde kan kunder i Højstruplund manglende fiberforbindelse i nedenstående tidsrum.

Hvis der stadig opleves problemer efter endt servicearbejde, da prøv følgende:

Tag kablet der sidder i port 1 på fiberboksen ud

Genstart fiberboksen - dette gøres ved, at tage strømmen fra boksen, vente 5 sekunder og slutte strøm til igen.

Efter ca. 5 minutter, kan kablet igen sættes i port 1 igen og inden for 2 minutter bør der være forbindelse igen.

Hvis ikke, da kontakt vores Kundeservice på tlf. 70 13 19 00.

Følgende områder vil være påvirket af servicearbejdet:

Snorresvej

Saxovej

Rismarksvej

Eddavej

 

Start: 14. Marts 2019 kl: 10.00

Afsluttet d. 14. Marts 2019 kl. 13.00

Se svar

6. marts 2019: Servicearbejde i den østlige del af Fyn - AFSLUTTET

På grund af et servicearbejde kan kunder i den østlige del af Fyn opleve manglende fiberforbindelse i nedenstående tidsrum.

Hvis der stadig opleves problemer efter endt servicearbejde, da prøv følgende:

Tag kablet der sidder i port 1 på fiberboksen ud

Genstart fiberboksen - dette gøres ved, at tage strømmen fra boksen, vente 5 sekunder og slutte strøm til igen.

Efter ca. 5 minutter, kan kablet igen sættes i port 1 igen og inden for 2 minutter bør der være forbindelse igen.

Hvis ikke, da kontakt vores Kundeservice på tlf. 70 13 19 00.

Følgende områder vil være påvirket af servicearbejdet:

Aunslev
Birkum
Brangstrup
Ellinge
Espe
Fjellerup
Freltofte
Frørup
Faarborg
Gislev
Gudbjerg
Gudme
Heden Vantinge
Hillerslev
Højby
Kerteminde
Kogsbølle
Korinth
Krarup
Kværndrup
Langeskov
Langå
Lørup
Munkebo
Nyborg
Odense C
Odense NØ
Odense SV
Odense V
Refsvindinge
Ringe
Ryslinge
Sdr. Højrup
Svindinge
Søllinge
Tarup-Davinde
Tårup
Tårup Strand
Vantinge Gestelev
Ørbæk
Årslev

Start: 6. Marts 2019 kl: 01.00

Afsluttet d. 6. Marts 2019 kl. 05.00

Se svar

24. Februar 2019: Service arbejde pga. letbanen - Gislavænget - AFSLUTTET

Pga, letbanen er der servicearbejde på fiber i Taarup, Gislavænget. Kunder vil kunne opleve at være uden signal i nedenstående periode.

Start: 24. feb 2019 kl: 00:01

Afsluttet d. 24. feb 2019 kl. 06.00

Se svar

21. februar 2019: Servicearbejde i den nord-vestlige del af Fyn - AFSLUTTET

På grund af et servicearbejde kan kunder i den nord-vestlige del af Fyn opleve manglende fiberforbindelse i nedenstående tidsrum.

Hvis der stadig opleves problemer efter endt servicearbejde, da prøv følgende:

Tag kablet der sidder i port 1 på fiberboksen ud

Genstart fiberboksen - dette gøres ved, at tage strømmen fra boksen, vente 5 sekunder og slutte strøm til igen.

Efter ca. 5 minutter, kan kablet igen sættes i port 1 igen og inden for 2 minutter bør der være forbindelse igen.

Hvis ikke, da kontakt vores Kundeservice på tlf. 70 13 19 00.

Følgende områder vil være påvirket af servicearbejdet:

Andebølle
Asperup
Bogense
Brenderup
Bårdesø
Baaring området
Fjeldsted
Grønnemose
Harndrup
Hasmark
Indslev/Bubbel
Jørgensø Strand
Kappendrup
Kingstrup
Krogsbølle
Kærby
Melby
Nr. Esterbølle
Nymark Skovsgaarde
Ore
Otterup området
Roerslev
Skamby
Skåstrup området
Søndersø
Tørresø
Uggerslev
Veflinge
Vesterby
Østruplund

Start: 21. Februar 2019 kl: 01.00

Afsluttet d. 21. Februar 2019 kl. 05.00

Se svar

7. februar 2019: Servicearbejde i den nord-østlige del af Fyn - AFSLUTTET

På grund af et servicearbejde kan kunder i den nord-østlige del af Fyn opleve manglende fiberforbindelse i nedenstående tidsrum.

Hvis der stadig opleves problemer efter endt servicearbejde, da prøv følgende:

Tag kablet der sidder i port 1 på fiberboksen ud

Genstart fiberboksen - dette gøres ved, at tage strømmen fra boksen, vente 5 sekunder og slutte strøm til igen.

Efter ca. 5 minutter, kan kablet igen sættes i port 1 igen og inden for 2 minutter bør der være forbindelse igen.

Hvis ikke, da kontakt vores Kundeservice på tlf. 70 13 19 00.

Følgende områder vil være påvirket af servicearbejdet:

Aunslev
Munkebo
Nyborg
Odense C
Odense NØ
Odense SV
Odense V

Start: 7. Februar 2019 kl: 01.00

Afsluttet d. 7. Februar 2019 kl. 05.00

Se svar

5. Februar 2019: Opdatering af Airties Smart WiFi - AFSLUTTET

Ny firmware til Airties Smart WiFi.

Der kommer nu tvungent password når kunden vil tilgå Smart WiFi via app eller browser (i browser adr: air4920.local).

For kunder der ikke på noget tidspunkt selv har sat et kodeord for at komme ind i indstillingerne via app eller browser, så vil kodeordet efter denne opdatering være det samme som SSID kodeord der står i bunden af den Smart WiFi boks (AirTies 4920) der er kablet til fiberboksen.

Dette vil også stå på login siden hvis man bruger browseren.

For kunder der ønsker at ændre kodeord, skal kodeordet nu være mindst 4 karakterer og kan således ikke være blankt.

For kunder der selv har sat et password før opdateringen vil dette kodeord være det samme efter opdateringen.

OBS: Ved en reset af alle Smart WiFi enhederne samtidigt, vil kodeordet gå tilbage til det der står i bunden af den Smart WiFi boks (AirTies 4920) der er kablet til fiberboksen.

Kunderne kan naturligvis altid selv ændre til et nyt kodeord enten fra app eller browser.

Start: 5. Februar 2019 kl: 01.00

Afsluttet d. 6. Februar 2019 kl. 01.00