Navigation Søgning

Kundecenter K Driftsstatus fibernet

Driftsstatus fibernet

Her finder du information om både landsdækkende driftstatus på Waoo samt lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet.

Har du spørgsmål, kan du kontakte os på telefon 70 13 19 00. Se vores åbningstider her.

Se landsdækkende driftstatus her

Nedenstående kan du læse mere om lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet:

Driftstatus Fibernet

Se svar

17. januar 2020: fejl omkring Gelsted - LØST

Vi har i øjeblikket en fejl, som gør at nogle kunder i Gelsted er uden fiberforbindelse.

Vi er i gang med fejlretning og forventer fejlen løst inden for 2 timer.

Start: 17. januar

Afsluttet 17. januar 13:30

Se svar

7. januar 2020: Kanalændring på kabel-tv - INFO

Waoo har lukket ned for de analoge kanaler på kabel-tv, hvilket kan betyde, at der måske er kanaler du ikke kan finde eller er sorte.

Forsøg med en ny kanalsøgning og brug disse søgekriterier:
Start frekvens: 234MHz/234000Kz
NetID: 100
QAM: 256
Symbolrate: 6875

Er du i tvivl om, hvordan du foretager en kanalsøgning, skal du kontakte producenten af dit tv.

Hvis du efter ny kanalsøgning stadig oplever manglende kanaler, er du velkommen til, at kontakte os på tlf. 70 13 19 00.

Se svar

7. januar 2020: Kanalændring på IPTV (TV med boks) - INFO

Waoo har foretaget nogle kanalændringer i deres tv-pakker og det betyder at der måske kan være tv-kanaler du ikke kan finde.

Ser du tv via en tv-boks og har oprettet en favoritliste, skal du opdatere denne.

På Waoo's hjemmeside kan du finde Brugerguide til Waoo TV-portal og på side 22 se hvordan du opretter en favoritlister.
https://www.waoo.dk/kundeservice/vejledninger-og-vilkaar/

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til, at kontakte os på tlf. 70 13 19 00.

Se svar

11. november 2019: beskadiget fiberkabler i Brenderup - LØST

Grundet skade på flere fiberkabler i Brenderup, vil kunder i flg. områder være ramt af fejlen:  Kærby, Ore, Skåstrup og Skåstrup Strand.

 

Start: 11. november  kl. 13.00

Afsluttet: 11. november kl. 19.00

Se svar

3. oktober 2019: Kabelfejl i Holluf Pile området - LØST

Vi har i øjeblikket en kabelfejl, som gør at kunder i Holluf Pile området er uden fiberforbindelse.

Vi er i gang med fejlretning og forventer fejlen løst inden for 2 timer.

Start: 3. oktober

Afsluttet: 3. oktober kl. 9:15    

 

Se svar

24. september 2019: Fiberfejl på Nord- og Vestfyn - LØST

Vi har i øjeblikket en større fiberfejl, som gør at kunder på Nord- og Vestfyn er uden fiberforbindelse og kabel-tv (CATV).

Erhvervs kunder der har internet via Nianet og Global Connect kan også være berørt af fejlen.

Det viser sig at være en kabelovergravning.

 

Start: 24. september: kl 13:15

Afsluttet: 24. september kl. 20:45 

 

 

Se svar

14. september 2019: Opgradering af udstyr - Fyn - LØST

Grundet kritisk fejl i software på aktivt udstyr, vil der forekomme nedetid pga opdatering og genstart af udstyr. Der kan forventes nedetid på op til 30 min.

 

Start: 14. september,  kl. 00:00

Afsluttet: 14. september kl. 06:00

Planlagt servicearbejde

Se svar

3. marts 2020: Aktivering af ny funktion i fiberboksen for det nordvestlige Fyn - INFO

Vi aktiverer en funktion i fiberboksen i det nordvestlige Fyn som gør, at hvis man har en PC/router og udskifter denne til en ny, så skal man ikke længere vente 1 time på, at IP adressen bliver frigivet til det nye udstyr. Nu bliver IP adressen tildelt det udstyr der spørger efter IP adressen sidst.

Det betyder dog også, at hvis man har kablet flere enheder til fiberboksen samtidig, som alle spørger efter en internet IP adresse, vil udstyret kæmpe om IP adressen til internettet. Dette kan betyde, at fiberforbindelsen helt går ned eller at internettet ikke længere virker.

Derfor er det en god idé at gennemgå det udstyr der er kablet til fiberboksen, hvis man har mistet forbindelsen til internettet.

Vi skal samtidig gøre opmærksom på, at kabling af Smart WiFi også kan blive berørt af denne funktion.

Det betyder følgende:
1. Har man KUN internet, skal der kun sidde 1 kabel mellem port 1 på fiberboksen og efterfølgende udstyr.

2. Har man KUN IPTV og benytter Smart WiFi, skal der kun sidde 1 kabel mellem port 2 på fiberboksen og port 2 på Smart WiFi.

3. Har man BÅDE internet og IPTV via Smart WiFi, skal man blot følge Waoo's Smart WiFi vejledning for kabling.

Vi beklager de gener dette måtte give.

Se svar

25. februar 2020: Aktivering af ny funktion i fiberboksen for det sydøstlige Fyn - INFO

Vi aktiverer en funktion i fiberboksen i det sydøstlige Fyn som gør, at hvis man har en PC/router og udskifter denne til en ny, så skal man ikke længere vente 1 time på, at IP adressen bliver frigivet til det nye udstyr. Nu bliver IP adressen tildelt det udstyr der spørger efter IP adressen sidst.

Det betyder dog også, at hvis man har kablet flere enheder til fiberboksen samtidig, som alle spørger efter en internet IP adresse, vil udstyret kæmpe om IP adressen til internettet. Dette kan betyde, at fiberforbindelsen helt går ned eller at internettet ikke længere virker.

Derfor er det en god idé at gennemgå det udstyr der er kablet til fiberboksen, hvis man har mistet forbindelsen til internettet.

Vi skal samtidig gøre opmærksom på, at kabling af Smart WiFi også kan blive berørt af denne funktion.

Det betyder følgende:
1. Har man KUN internet, skal der kun sidde 1 kabel mellem port 1 på fiberboksen og efterfølgende udstyr.

2. Har man KUN IPTV og benytter Smart WiFi, skal der kun sidde 1 kabel mellem port 2 på fiberboksen og port 2 på Smart WiFi.

3. Har man BÅDE internet og IPTV via Smart WiFi, skal man blot følge Waoo's Smart WiFi vejledning for kabling.

Vi beklager de gener dette måtte give.

Se svar

18. februar 2020: Aktivering af ny funktion i fiberboksen for det nordøstlige Fyn - INFO

Vi aktiverer en funktion i fiberboksen i det nordøstlige Fyn som gør, at hvis man har en PC/router og udskifter denne til en ny, så skal man ikke længere vente 1 time på, at IP adressen bliver frigivet til det nye udstyr. Nu bliver IP adressen tildelt det udstyr der spørger efter IP adressen sidst.

Det betyder dog også, at hvis man har kablet flere enheder til fiberboksen samtidig, som alle spørger efter en internet IP adresse, vil udstyret kæmpe om IP adressen til internettet. Dette kan betyde, at fiberforbindelsen helt går ned eller at internettet ikke længere virker.

Derfor er det en god idé at gennemgå det udstyr der er kablet til fiberboksen, hvis man har mistet forbindelsen til internettet.

Vi skal samtidig gøre opmærksom på, at kabling af Smart WiFi også kan blive berørt af denne funktion.

Det betyder følgende:
1. Har man KUN internet, skal der kun sidde 1 kabel mellem port 1 på fiberboksen og efterfølgende udstyr.

2. Har man KUN IPTV og benytter Smart WiFi, skal der kun sidde 1 kabel mellem port 2 på fiberboksen og port 2 på Smart WiFi.

3. Har man BÅDE internet og IPTV via Smart WiFi, skal man blot følge Waoo's Smart WiFi vejledning for kabling.

Vi beklager de gener dette måtte give.

Se svar

25. oktober 2019: Vedligeholdelse af fibernettet i Haastrup området - LØST

Grundet vedligeholdelse af fibernettet, kan kunder i Haastrup området opleve manglende fiberforbindelse i en kortere periode på ca. 20 minutter.

Arbejdet starter d. 25-10-2019 og løber over de næste 14 dage.

Vi håber på forståelse og beklager de gener det måtte have.