Navigation Søgning

Kundecenter K Driftstatus

Strømafbrydelse og udfald i fibernettet

Er du i tvivl, om der har været strømafbrydelse i dag? 

Her kan du få et overblik over alle registrerede strømafbrydelser på Fyn og i det øvrige Danmark.

Se en oversigt over registrerede afbrydelser af fibernettet
Se en oversigt over registrerede strømafbrydelser

Har du strømafbrydelse?

Har du strømafbrydelse i hjemmet, er det en god idé at tjekke, om dine naboer også oplever fejlen. Har dine naboer heller ikke strøm, kan du ringe og fejlmelde det til os på telefon 63 17 19 00.
Er det udelukkende dig, der har strømafbrydelse, er der stor sandsynlighed for, at det ikke har noget med det fælles elnet at gøre. I stedet skyldes den manglende strøm sandsynligvis en fejl internt i din husstand.

Se hvordan du løser fejlen her.

Efter en strømafbrydelse

Stort set alle elektriske apparater kører videre som vanligt, når strømmen kommer tilbage.

Det er dog en god idé at kontrollere, at alle apparater virker, som de skal. 

Husk især at tjekke om fyr og cirkulationspumpe er startet op efter strømafbrydelsen. Vær også opmærksom på, om din fryser og dit køleskab fungerer igen. 

Driftstatus på fibernettet

Har du oplevet udfald i fibernettet? Tjek om det skyldes allerede kendte fejlmeldinger her.

Inden du kontakter os for at rapportere en ny fejl, er det altid en god idé at tjekke, om din manglende fibernetforbindelse skyldes en fejl i din router. 

Langt de fleste problemer med manglende forbindelse til fibernettet kan løses ved at genstarte  routeren.

Sådan genstarter du din router

  • Stop strømforsyningen til routeren ved at slukke for stikkontakten eller trække stikket ud af stikkontakten.
  • Vent 10-15 sekunder.
  • Tilslut strømmen igen og lad routeren starte op. Det tager som regel et par minutter.

Virker dit fibernet stadig ikke, hjælper vi dig meget gerne videre via telefon 70 13 19 00.